Cˇm inscriure una entitat al RMEC

Per inscriure-se les entitats han de presentar al Registre General de l'Ajuntament de Palma la segŘent documentaciˇ:

  • InstÓncia de solĚlicitud de Nova Inscripciˇ degudament emplenada.
  • C˛pia dels estatuts vigents normalitzats conforme a la legislaciˇ vigent, amb el segell de l'organisme adient, que pot ser la Conselleria de PresidŔncia, la Conselleria d'Educaciˇ, el Registre de Fundacions, o la que pertoqui depenent del tipus d'entitat.
  • C˛pia de la resoluciˇ de l'organisme competent referida a la inscripciˇ de l'entitat al registre d'entitats jurÝdiques.
  • Fotoc˛pia del CIF definitiu de l'entitat.
  • Declaraciˇ de la sessiˇ a la qual fou elegida la junta directiva amb n˙mero DNI del president, vicepresident, secretari i tresorer. La Junta Directiva que figura en aquesta declaraciˇ ha de coincidir amb la que consta al Registre d'Associacions. Si s'ha modificada s'ha d'aportar la resoluciˇ del canvi de Junta Directiva del Registre d'Associacions competent.
  • Declaraciˇ del nombre de: socis, patrons, entitats o memebres segons el tipus d'entitat, que conformen l'associaciˇ en el moment d'inscriure's.
  • Mem˛ria d'activitats de l'any anterior si no Ús una entitat de nova creaciˇ.
  • Les entitats d'Ómbit estatal han d'aportar, a mÚs, un certificat del Registre al qual estÓ inscrita l'entitat que acrediti l'obertura d'una delegaciˇ Palma.

Presentar la solĚlicitud i els documents a travÚs de la Seu Electr˛nica del Ajuntament de Palma o el Registre Electr˛nic General, i amb el certificat electr˛nic de l'associaciˇ, atŔs que el 2 d'abril de 2021 va entrar en vigor l'obligatorietat per a totes les persones jurÝdiques de relacionar-se amb l'Administraciˇ per mitjans electr˛nics (art. 14 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu com˙ de les administracions p˙bliques).

Per accedir al trÓmit premeu aquÝ

En el termini de trenta dies des de la solĚlicitud d'inscripciˇ, llevat que aquesta s'hagi hagut d'interrompre per la necessitat de reparar deficiŔncies en la documentaciˇ, l'└rea de Participaciˇ Ciutadana ha de decretar la inscripciˇ de l'entitat en el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes i se li ha de notificar aquesta resoluciˇ, amb el n˙mero d'inscripciˇ assignat. A partir d'aquest moment es considera d'alta a tots els efectes.


Descàrrega d'arxius

Documents

Data darrera modificaciˇ: 29 d'abril de 2022